Focus Doelen en Acties

“Ik help jou, als ondernemer, door het aanbrengen van focus doelen en acties, om een succesvolle onderneming op te bouwen”

Focus geeft je de rust om de resultaten te behalen die jij wilt

Focus doelen en acties

Dromen, gedachten of wensen

Dromen en wensen hebben we allemaal. Iedereen droomt wel eens over:

  • Mooie auto’s
  • Veel vrienden hebben
  • Eigen bedrijf opstarten
  • Zonnige verre vakantie houden
  • Financiële vrijheid hebben
  • Gezond en fit zijn
  • Fijne relatie(s) hebben

Dromen en wensen zijn niet anders dan het wijzigen van de huidige situatie naar een betere situatie.

Je hebt:

  • Een oude auto en wilt een nieuwe auto
  • Financiële moeilijkheden en wilt naar financiële vrijheid
  • Een saaie baan en wilt uitdagingen

Kortom we willen ergens vandaan om naar iets beters te gaan en dat roept verlangens op.

Succesvol Doorgroeien Logo

Belemmerende overtuigingen

De grootste oorzaak waarom het moeilijk is om dromen en wensen te realiseren zit in onze eigen belemmerende overtuigingen, die voortkomen uit:
  • Onze opvoeding
  • Ervaringen
  • Zelfwaardering en zelfvertrouwen
  • Mening van anderen

Een bekende uitspraak is “alles wat je aandacht geeft groeit”

Dit geldt ook voor belemmerende overtuigingen. Hoe vaak gebeurt het niet dat je een geweldig idee hebt en het stemmetje in je hoofd direct met argumenten komt waarom het geen goed idee is. Het allerbelangrijkste is afscheid te nemen van al je belemmerende overtuigingen.

Als NLP-master heb ik al vele ondernemers hiervan af geholpen waardoor ze goed in vel zijn komen te zitten en energie hebben om de volgende stappen te maken.

Een ander belangrijke valkuil die je belemmert in het realiseren van je dromen is het fenomeen “te veel ballen in de lucht houden”. Dus reden temeer om al je ideeën te kanaliseren door je te focussen

FDA-strategie:

Om jou als ondernemer te helpen je dromen te behalen werken wij met de FDA-strategie.

De FDA-strategie is onverdeeld in 3 stappen.

  1. Focus geeft richting
  2. Doelen kwantificeren en concretiseren
  3. Acties realiseren

Door te focussen op onze gedachten en erover na denken zal je brein creatiever worden.

1. Focus geeft richting

‘Focus geeft energie, energie geeft beweging en beweging brengt vooruitgang”

Hoe specifieker je bent, of anders gezegd: hoe duidelijker de instructies zijn voor je onbewuste brein, hoe creatiever deze wordt.

Focus maakt je brein creatiever maar als je er niets mee doet, is de creativiteit ook snel weer verdwenen.

Het belangrijkste bij focus is dat je weet waar je heen wilt en daar iets mee doet.

2. Doelen kwantificeren en concretiseren

Doelen gaat over het maken van een masterplan. Een masterplan is een plan die een aantal jaren vooruitkijkt.

Uit de praktijk blijkt dat de eerste 80% van het behalen van een plan 20% van je tijd kost, maar daarentegen de laatste 20% van je totale plan je 80% van je tijd opeet.

80% van 1 is minder dan 80% van 3 of vijf, toch?

Als je een planning maakt van 3 tot 5 jaar zal je merken dat je sneller je doelen gaat behalen.

Belangrijk bij het formuleren van doelen is deze zodanig te formuleren alsof je ze al hebt bereikt. Dus niet, ik wil over 3 jaar dit en dat hebben bereikt, maar 1 januari 20xx heb ik dit gerealiseerd. Door je doelstellingen op deze manier te formuleren instrueer je je brein om je te helpen en weet deze ook wat hem te doen staat.

3. Acties realiseren

Voorbeeld:

  • Als je over 5 jaar financieel onafhankelijk wilt zijn moet je voldoende passief inkomen hebben.
  • Daarvoor zou je kunnen investeren of meerdere bedrijven opbouwen
  • Om te investeren zal je eerst veel winst moet maken
  • Veel winst maken betekent dat je een succesvol bedrijf moet opbouwen met veel goed betalende klanten
  • Goed betalende klanten krijg je door kwalitatieve hoogwaardige producten te leveren die de pijn van deze klant wegnemen
  • Om te weten met welk product je de pijn van je klanten weg kan nemen moet je weten welke pijn jouw klanten heeft.
  • Om klanten te krijgen moet je zorgen dat je zichtbaar bent.
  • Zichtbaar worden bereik je door het hebben van connecties, website, social media enz.
  • Je moet een website hebben
  • Er zal geld verdiend moeten worden
  • Starten en laten groeien van  je bedrijf
  • Je hebt een briljant idee nodig.
Je werkt naar het realiseren van je droom met het einde in zicht.

80% van 4 is veel meer dan 80% van 1

Timeline Focus doelen en Acties

Referenties

Veel personen hebben een visie.

De personen die een gericht actie plan creëren, actie ondernemen en sterke beweeg redenen hebben om die visie werkelijkheid te laten worden zullen slagen. Niet alleen dromen/ praten. Een concreet actie plan is wat de meeste mensen missen.

John is de persoon die je oprecht, met al zijn aandacht en kennis, de juiste weg laat zien. Heel doordacht, volledig gericht op jouw situatie. Heldere oplossingen en actiepunten met de juiste focus. Niet alleen puur gericht op business. Maar ook op jouw persoonlijk als ondernemer. Redenen komen eerst, resultaat volgt daarna.

Het is heerlijk om gas bij te geven in de 6de versnelling en weer (comfortabel) terug te zakken naar de 3de versnelling. Alleen zo komt mijn visie niet tot leven, en wordt de standaard weer als vanouds.. subtiele gedragsverandering en nieuwe gewoontes zijn hierbij de oplossing.

Ik heb mijn eigen beweegredenen en visie met zelf gestelde doelen die ik ongetwijfeld ga behalen. Dankzij John, doe ik dat met de juiste stappen en een geweldige versnelling de juiste richting op!

Niek van de ZandeEigenaar: Vlotr mediaVlotr media

John is eerlijk, recht voor z’n raap en geeft je als ondernemer of DGA inzichten waar je echt iets aan hebt, zonder zweverig gedoe, strak en helder. Hij vertelt je niet wat je wel of niet moet doen maar neemt je aan de hand en doet het voor.

John vertaald complexe situaties naar pragmatische oplossingen door het toepassen van de FDA-methode (focus-doelen-acties) en houd je zodoende een spiegel voor. Op die manier helpt hij jou met het succesvol doorgroeien van jouw bedrijf.

Eric van der VeldenEigenaar: De Film MakelaarDe Film Makelaar

Vanmorgen heb ik een gesprek gehad met John Beringen, Organisatieadviseur voor Ondernemers en bedrijven Met zijn bedrijf succesvol doorgroeien heeft hij al vele ondernemers geholpen met het behalen van meer rendement uit hun onderneming.

Ik wilde daar meer van weten dus ben het gesprek aangegaan. Na 5 minuten werd mij al zeer duidelijk dat deze man veel ervaring en kennis op het gebied van organisaties. Geen onzin en bullshit verhalen gewoon precies hoe het zit en hij wist ook feilloos de vinger op de zere plek te leggen over waar ondernemingen tegenaan lopen, maar ook hoe je de problemen op kunt lossen.

Kortom niet zomaar iemand, geen bla bla, maar oplossingen.

Als je echt stappen wilt gaan maken met je onderneming zou ik zeker contact met hem opnemen. John Beringen

Jaap SlooffRelatiebeheer met PassieJaap Slooff

Coaching

Coaching en training voor bedrijven en ondernemers is een must voor  de ontwikkeling van de onderneming. Je krijgt hierdoor beter betalende klanten.

Ondernemen met de juiste strategie

Winst & Groei

Ondernemingen die groeien zien dat de omzet toeneemt. Ook de kosten maar de winst neemt af. Ondernemen is leuk maar er moet ook geld verdiend worden, toch?

Focus doelen en acties

Strategieën

Succesvolle ondernemingen werken met de juiste strategieën. Ze hebben een heldere focus op hun doelen en producten waar hun klanten behoefte aan hebben.

Focus doelen en acties

Wil je weten hoe we ook jouw dromen kunnen realiseren met de FDA-strategie?

Laat het me weten en we gaan aan de slag!